>>

Doe jij eindexamen? Kom studeren in de bieb! Van 30 april t/m 28 mei zijn er extra veel studieplekken op dinsdag, donderdag en zaterdag. Claim je plek met wifi, stroom en koffie/thee/water. En haal tussendoor met korting een broodje bij Doppio!

Give me some space!

Je kunt het hele jaar studeren in Bibliotheek Drachten. Voorafgaand
aan en tijdens de eindexamenperiode zijn er extra veel studieplekken beschikbaar. Hiervoor bouwen we onze grote activiteitenruimte om op dinsdagen, donderdagen en zaterdagen. Er zijn studieplekken, er is wifi en stroom en er staat koffie/thee/water en fruit voor je klaar. Tussendoor kun je bovendien met korting iets lekkers halen bij Doppio.

Openingstijden grote studieruimte van 30 april t/m 28 mei:

• dinsdag: 10.00-20.00 uur
  • donderdag: 10.00-20.00 uur
  • zaterdag: 10.00-17.00 uur

Openingstijden bibliotheek

Breinvoer met korting

Aan de voorkant van de bibliotheek zit Doppio Espresso Drachten. Je kunt er terecht voor koffie in alle varianten, smoothies en sappen, verse broodjes, thee en gebak. Speciaal voor eindexamenkandidaten heeft Doppio twee acties:

• 15% eindexamenkorting op het hele assortiment (bekijk de menukaart)
  • lunchdeal: 2 croissants met beleg (jam, kaas of Nutella) + limonade voor maar €6,50

Handig: plaats het ‘Bezet’-bordje op je bureau als je voor een welverdiende pauze naar Doppio gaat!

Be a member, kom der by

Ook als niet-lid kun je natuurlijk studeren in de bieb. Ben of word je wel lid, dan kun je ook boeken lenen, e-books lezen, online cursussen volgen, korting krijgen op uitjes, enzovoorts enzovoorts.

Tot en met 17 jaar is lid zijn van de bibliotheek gratis. Ben je 18 jaar of ouder? Neem dan ons Zomerabo en profiteer drie maanden voor maar € 7,50 van alle voordelen!

Je kunt het Zomerabo afsluiten in de periode 30 april t/m 31 augustus. Loop even naar de balie beneden in de bieb en regel het meteen!

We want you!

Wil je meedenken over wat Bibliotheek Drachten|Smallingerland nog meer voor jou kan betekenen? Over wat we kunnen programmeren, wat voor activiteiten je zelf kunt organiseren, welke boeken we moeten aanschaffen? Superfijn! We willen een jongerenpanel samenstellen. Wil je meer weten? Geef je even op, dan hoor je snel van ons!

Ik wil meer weten over het jongerenpanel

• Uittrekselbank & Literom

Goed voorbereid dankzij de beste uittreksels en recensies! Check de 5 tips:

• 1. Fris je geheugen op Handig!

Ga naar Uittrekselbank, hier staan heel veel samenvattingen om je geheugen op te frissen.

• 2. Vorm je mening Als een speer!

Wat helpt bij het verwoorden van je eigen mening is het lezen van andere meningen. Recensies vind je op Literom.

• 3. Wees praktisch Goeie tip!

Kom je nog één titel te kort? Begin dan niet aan een dikke pil. OP Uittrekselbank vind je boeken die lekker vlot lezen.

• 4. Wees origineel Verras mij!

Verras je docent door een originele titel te kiezen. In de collectie 'Vlot en verrassend' vind je genoeg inspiratie!

• 5. Oefenen Nice!

Zijn er klasgenoten die hetzelfde boek hebben gelezen? Onder het kopje 'Om over na te denken' staan interessante vragen.

BookTok boeken

E-books Young Adult