Bibliotheek Drachten start activiteitenseizoen met festival

Bibliotheek Drachten start feestelijk de nieuwe activiteitenperiode met het Beste Bieb Festival op 20 en 21 september. Het nieuwe activiteitenaanbod staat boordevol inspirerende, leerzame en creatieve workshops, lezingen, literaire interviews en meer.

Extra uitgebreid activiteitenaanbod

Bezoekers kunnen van september tot en met december genieten van een divers programma, zowel binnen als buiten de bibliotheek. Er zijn tal van literaire evenementen. Zo worden er interviews gehouden met bekende schrijvers zoals Lex Noteboom en Bert Wagendorp. Ook zijn er creatieve workshops, zoals knutselactiviteiten en een cursus waarin deelnemers leren hoe ze een 3D-printer kunnen bouwen.

Daarnaast zijn er ook unieke evenementen zoals "Wandelen met Woorden", de Roald Dahl PubQuiz en de filosofische bingo. Ook voor kinderen biedt de bibliotheek volop mogelijkheden, zoals de wekelijkse BoekStartochtend en de jeugdvoorstelling ‘Lekker Eigenwijs’. Kortom, het activiteitenaanbod is uitgebreid en gevarieerd voor jong en oud. Bezoekers kunnen ook terecht bij de vaste spreekuren voor vragen over de digitale overheid, zorg, taal of juridische zaken.

Het Beste Bieb Festival

Op vrijdag 20 en zaterdag 21 september organiseert Bibliotheek Drachten het Beste Bieb Festival. Hiermee wil de bibliotheek de leden, relaties en inwoners van Smallingerland bedanken voor hun steun, samenwerking en bezoek. Dit heeft immers geleid tot het predicaat ‘Best presterende bibliotheek van Nederland’.

Muziek, workshops, lezingen en meer

Het festival biedt een uitgebreid programma voor jong en oud. Er is livemuziek, er zijn workshops, lezingen en nog veel meer. Özcan Akyol, beter bekend als EUS, verzorgt een speciale editie van Eus' Biebclub. Kunsthistorica Margaret Breukink en muziekkenner Gabriël Vriens geven voorproefjes van de lezingen die zij in het najaar in de bibliotheek zullen verzorgen.

Programma voor de jeugd
Aan jonge bezoekers wordt natuurlijk ook gedacht. Zo brengt op zaterdagochtend de band Kruidkoek hun interactieve concert ‘De Muziekmagnetron’ (6+). De muzikale voorstelling staat deze zomer ook op festival De Parade. Op zaterdagmiddag valt er voor 8+ te genieten van de Friestalige jeugdvoorstelling ‘Lampke’, naar het bekroonde boek van Annet Schaap.

Bekijk het programma