Nieuw: Spreek de taal van je hart met Taalkaarten

Nieuw: spreek de taal van je hart met Taalkaarten

Hoe leert je kind een taal? En wat als je meerdere talen thuis spreekt en deze aan je kind wilt doorgeven? Wij helpen je graag met de nieuwe Taalkaarten! Een klein cadeau voor jou en je kind!

Voordelen van meertaligheid
Spreek je thuis meerdere talen? Ga hier vooral mee door! Want wist je dat het veel voordelen heeft als je meer dan één taal gebruikt? Denk hierbij aan bijvoorbeeld verbeterde communicatievaardigheden en ook cognitieve flexibiliteit. Met onze Taalkaarten geven we je graag een steuntje in de rug.

Spreek de taal van je hart

De set Taalkaarten vertelt je meer over de taalontwikkeling van je kind, van 0 - 5 jaar. De kaarten geven je tips om je op weg te helpen als je thuis meerdere talen spreekt. Je eigen (thuis)taal is tenslotte de taal van je hart en laat je welkom voelen! De kaarten zijn gratis beschikbaar in het Engels, Nederlands en Fries. Meer weten? Onze medewerkers vertellen je er graag meer over de Taalkaarten en de voordelen ervan!

Contact opnemen

Ontdek ons meertalige aanbod

Wist je dat we ook een ruimte collectie aan prentenboeken en leesboeken in verschillende talen hebben? We hebben onder andere boeken in het Engels, Frans, Duits, Fries, Arabisch en in Turkse talen. Kom gerust langs en ontdek de mogelijkheden! Heb je vragen? Onze medewerkers geven je graag advies op maat.

Bezoek onze bibliotheek

De taalkaarten zijn een initiatief van de Friese bibliotheken en Fers, in samenwerking met NHL Stenden Hogeschool (Lectoraat Meertaligheid & Geletterdheid) en illustrator Jelle van Gosliga.